Prologis europeiska kampanj ‘Dock Doors of Giving’ gav över 3 miljoner SEK till välgörenhet

Prologis, världens största logistikfastighetsbolag, satsade under december på en månadslång välgörenhetskampanj kallad Dock Doors of Giving där 12 länder deltog. Kampanjen är en del av Prologis långa tradition av att ge tillbaka till samhället de verkar i. Den hade som mål att stötta organisationer som arbetat med utsatta som drabbats av COVID-19 pandemin.

När kampanjen nu summeras har 91 organisationer över hela Europa fått nära 3 miljoner SEK att dela på. Detta har gjorts möjligt av ett tätt samarbete mellan bolagets anställda, partners och Prologis Foundation. Kampanjen överträffade insamlingsmålet som var satt till 2 miljoner SEK.

De stöd som fördelades var allt från pengar till mat, leksaker och andra produkter, som exempelvis handsprit och personlig skyddsutrustning, till välbehövligt stöd till organisationer som arbetar med utsatta grupper i samhället.

– Det här handlade om mycket mer än att bara ge pengar. För oss är det viktigare att kunna stötta människor och organisationer som arbetar med att bistå utsatta samhällsgrupper med sådant vi andra tar för givet, säger Magnus Thim, chef för Real Estate and Customer Experience Lead på Prologis Nordics. Det kan vara enkla saker som att kunna ta en kort ledighet i en vilsam miljö, utöva en idrott eller bara få något roligt i julklappspaketet. Det var fantastiskt att samverka med kollegorna i Europa och tillsammans göra skillnad på så många plan.

De svenska mottagarna var Ågrenska, 7HParaAlpint samt Göteborgs Stadmission. Mottagarna hade alla någon form av personlig koppling till de anställda som var med och drev kampanjen.
För mer information om kampanjen gå till www.dockdoorsofgiving.eu

https://prologis.wistia.com/medias/e12rhrmiwd

Related Features