Göteborg – 12 december 2017 – Prologis, världsledande inom logistikfastigheter, meddelar idag att de förvärvar en modern logistikfastighet som omfattar 12 334 kvadratmeter i Rosersberg belägen i närheten av Stockholm.

Fastigheten är fullt uthyrd i och med att Steelwrist AB har tecknat ett långsiktigt hyresavtal.

• Förvärvet ligger i linje med våra ambitioner att växa på den svenska marknaden och framförallt i Stockholmregionen. Vi är glada över att ha kommit överens och välkomnar Steelwrist som ny hyresgäst, säger Bram Verhoeven regionchef för Prologis Benelux & Norden.

Fastigheten belägen i logistiknavet i Rosersberg med närhet till Arlanda, Stockholm och andra viktiga transportvägar, gör den till en optimal logistikfastighet som möter dagens logistikbehov.

• För oss passar logistikfastigheten perfekt efter det att vi har vuxit ur vår befintliga produktionslokal i Sollentuna. Prologis kunde erbjuda oss rätt fastighet vid rätt tillfälle. Vi ser fram emot fortsätt expansion av vår verksamhet i denna fastighet, säger Stefan Stockhaus vd för Steelwrist.

Säljaren av fastigheten är den tidigare ägaren Diskteknik. Fastighetsrådgivare för köparen, Prologis, var Nordic Gatekeeper och DLA Piper. Fastighetsrådgivare för säljaren var Bellman & Partners samt Hellström.

Prologis har sedan tidigare logistikparken Prologis Park Arlanda, belägen i närheten av Stockholm, med tre byggnader med en totalarea som omfattar drygt 60 000 kvadratmeter med ytterligare tillgänglig mark för byggnation.

Om Prologis
Prologis, Inc. är världsledande inom logistikfastigheter med fokus på marknader med hög tillväxt och höga inträdeshinder. Per den 30 september 2017 ägde Prologis, eller hade investeringar i, antingen på helägt basis eller genom saminvesteringsprojekt, fastigheter och utvecklingsprojekt som förväntas uppgå till cirka 64 miljoner kvadratmeter i 19 länder. Prologis hyr ut moderna distributionsanläggningar till mer än 5 200 kunder uppdelade i två kategorier: business-to-business och handel/e-handel. www.prologis.se

MEDIA CONTACT

Northern Europe
Belgium, Netherlands, Germany, Sweden
Danielle van der Lem, Marketing & Communications Manager NER
Amsterdam, The Netherlands

NU KÖR VI

Varje relation börjar med ett samtal. Vårt team finns här för dig.